LIX sesja sosnowieckiej Rady Miejskiej miała również „Prusowski” wymiar. W jej trakcie podjęta została uchwała o nadaniu parkowi miejskiemu przy ulicach Marszałka Józefa Piłsudskiego i Kresowej, imienia absolwenta Naszej Szkoły por. pil. Jana Mieczysława Fusińskiego. W sesji uczestniczyli uczniowie, Dyrektor Szkoły Piotr Smok i nauczyciel historii dr Leszek Śliwiński, który miał zaszczyt przedstawić PT Radnym, samorządowym Władzom Miasta oraz zgromadzonym gościom, krótki rys biograficzny bohatera. Notkę zamieszczamy poniżej:
Urodził się 29 lipca 1920 r. w Czajęcicach na Kielecczyźnie. W 1935 r. został uczniem szóstej klasy w Gimnazjum Męskim im. Bolesława Prusa w Sosnowcu. Zdał maturę w 1938 r. a od 2 września tego samego roku. uczył się w Szkole Podchorążych Rezerwy Piechoty przy 73 Pułku Piechoty w Katowicach, ale w styczniu 1939 r. przeniesiono go do dęblińskiej „Szkoły Orląt”. Po wybuchu wojny, razem z innymi Podchorążymi ewakuowany, przekroczył granicę rumuńską. Został internowany w obozie Sarighioll. Z miejsca internowania i przez Bułgarię, Liban uciekł do Francji. gdzie rozpoczął służbę w Polskich Siłach Powietrznych na Zachodzie. Po kapitulacji Francji dotarł do Wielkiej Brytanii, w której szkolił się i był instruktorem do końca 1941. W styczniu 1942 r. rozpoczął loty bojowe w 300 Dywizjonie Bombowym Ziemi Mazowieckiej. Brał udział w bombardowaniach Brestu, Hamburga, Bremy oraz Kolonii. W czasie kolejnego lotu nad Kolonię nocą 27/28 kwietnia jego samolot został zestrzelony koło Givet w Ardenach. 6-osobowa załoga szczęśliwie uratowała się skacząc na spadochronach. Dowódca, ppor. Fusiński, wymknął się w lesie obławie niemieckiej. Drogą okrężną przez Brukselę dotarł 30 kwietnia do dawnej granicy francuskiej. Następnie przez Lille, Paryż Dijon dotarł do nieokupowanej strefy Vichy. Po przekroczeniu granicy hiszpańskiej został, na krótko zatrzymany a następnie zwolniony i uzyskał zgodę na wyjazd do Wielkiej Brytanii. W sierpnia 1942 r. zameldował się u przełożonych w Londynie. Czekał tu na niego od 6 czerwca Krzyż Srebrny Orderu Virtuti Militari V kl. Był ponadto 4-krotnie wyróżniony Krzyżem Walecznych, Medalem Lotniczym i 3 razy odznaczeniami brytyjskimi: 1939-1945 Star (Gwiazda za Wojnę 1939-1945), Air Crew Europe Star (Gwiazda Sił Powietrznych Europy) i The War Medal 1939-1945 (Medal za Wojnę 1939-1945). 1 października 1942 r. został awansowany do stopnia porucznika-pilota i skierowany do 307 Dywizjonu Myśliwskiego Nocnego („Puchaczy Lwowskich”). Uczestniczył m.in. w akcji niszczenia niemieckiego transportu kolejowego. W okresie od października 1942 r. do maja 1943 r. spędził w powietrzu aż 1113,15 godzin z czego prawie połowa to loty bojowe i operacyjne. 28 maja 1943 r. wystartował do swojego ostatniego lotu patrolowego, którego celem była Vechta koło Bremy. O godz. 1.54 jego samolot został zestrzelony. Por. Fusiński zdołał wyskoczyć z samolotu, ale znaleziono go martwego, wiszącego na spadochronie na jednym z okolicznych drzew. W pobliskim rowie znaleziono ciało nawigatora, por. Stefana Tabaczyńskiego. Pilotów pochowano na cmentarzu w Werlte, w czerwcu 1945 r. przeniesiono do zbiorowej mogiły w Quackenbrück, w 1946 r. na brytyjski cmentarz wojenny w Rheinberg w Nadrenii Północnej-Westfalii (kw. 17, rząd A 3, grób 14-15). Na miejscu katastrofy samolotu umieszczono drewniany krzyż z tabliczką upamiętniającą to wydarzenie.
https://www.youtube.com/watch?v=zntxONSsP4U